Eigen volk - Gezien bij Nieuwsuur - Opzienbarende reconstructie van het oprukkende Europese populisme

Kemal Rijken was afgelopen zaterdag te zien bij tv-programma Nieuwsuur. Hij zat daar nav het nieuws rondom de FPÖ en Oostenrijk.

Zie hier het gehele item: https://www.npostart.nl/nieuwsuur/18-05-2019/VPWON_1297107

Eigen Volk is een belangrijk document over ons tijdsgewricht, zeker met het oog op de aankomende Europese verkiezingen van mei 2019, waar Wilders en Le Pen opnieuw willen scoren.

In Eigen volk brengt Kemal Rijken de opmars van het rechts-nationalisme in kaart. Het is een historisch verhaal op basis van sleutelmomenten en –figuren  uit de rechts-nationalistische beweging en laat zien hoe de kleine, obscure partijen uit het verleden zo groot en salonfähig zijn geworden. Rijken trok door Europa en sprak onder meer met Jean-Marie Le Pen, Nigel Farage, Alexander Gauland, Umberto Bossi en Filip Dewinter. En hij sprak met politici die te maken kregen met oprukkend populisme, zoals Yves Leterme, Jozias van Aartsen en Maxime Verhagen. Voor dit boek interviewde hij 75 personen.

[auteursfoto © Jelmer de Haas] Kemal Rijken (1980) is schrijver, politicoloog en historicus. Hij publiceert in onder andere in De Groene Amsterdammer, Binnenlands Bestuur en NRC Handelsblad. Van zijn hand verschenen de boeken Roma, De Westermoskee en Van der Laan, een biografie die zowel door de pers als door Van der Laan zeer werd gewaardeerd.

10 mei 2019 • ca. € 24,99 • paperback • 13,6 x 21,5 cm • ca. 368 blz. • isbn 978 90 263 3947 9 • nur 320 • omslagontwerp bIJ Barbara e-book ca. € 12,99 • isbn 978 90 263 3948 6

Rijken, Kemal (c) Jelmer Haas;.jpg
rijken-eigen volk-rgb.jpg