Tommie in gesprek met mensen uit de zorg

Openhartige en ontroerende gesprekken met onze zorgverleners

Na het succes in 2018 van het boek Tommie in de zorg, is Tommie Niessen een van de bekendste verpleegkundigen van Nederland geworden. Hij werkt sinds 2010 in de zorg. Dat was aanvankelijk helemaal niet de bedoeling, maar hij bleek zich hier als een vis in het water te voelen. 'Werken in de zorg is interessant en dankbaar werk. Het is heel waardevol en geeft me veel voldoening. Ik ben echt trots op mijn vak.'

In zijn nieuwe boek Tommie in gesprek, dat voortkomt uit Tommie de Podcast, gaat Tommie in gesprek met allerlei inspirerende mensen die in de zorg werken. In deze periode met het corona-virus weten we allemaal hoe belangrijk verzorgers zijn geworden in onze samenleving. Tommie wil vooral van de mensen die hij gesproken heeft weten wat zorg wat hen betekent.

Werken in de zorg is prachtig. Je kunt echt het verschil maken in het leven van mensen. Tommie is iemand die dat als geen ander kan overbrengen. Met zijn gedrevenheid, passie en humor laat hij zien hoe veelzijdig en mooi dat werk in de zorg is.    Minister Hugo de Jonge

In dit boek spreekt Tommie met mensen uit heel verschillende disciplines van de zorg: met Theoloog des Vaderlands Samuel Lee, hoogleraar langdurige zorg en dementie Anne-Mei The, viroloog Marion Koopmans, schrijver Jan Geurtz, psychiater Dirk de Wachter, een verpleegkundige, filosoof, arts, jeugdmedewerker, een terminaal patiënt, ouderen-psycholoog en vele anderen.

niessen-tommie in gesprek-rgb.jpg

Tommie Niessen (1991) werkt als zzp'er in de wijkzorg en in een hospice. Op zijn weblog Tommieindezorg.nl schrijft hij op een open en positieve manier over zijn ervaringen. Ook maakt hij filmpjes met zijn clienten en heeft hij een eigen podcast.

oktober 2020 • ca. € 19,99 • paperback • 12,5 x 20 cm • ca. 208 blz. • isbn 978 90 263 5383 3 • nur 320 • omslagontwerp Janine Jansen • verschijnt ook als e-book