Op 9 maart verschijnt

Sneeuwvlokken in Teheran

van Marjan Kamali

kamali-sneeuwvlokken in teheran-rgb.jpg

Een hartverwarmende roman over familie, onverwachte liefde en teruggaan naar je roots

Teheran, 1985. Parviz en Darya vluchten met hun twee zoons en hun dochter Mina vanuit Iran naar de Verenigde Staten. Vijftien jaar later heeft Darya haar droom om wiskundige te worden opgegeven en zet ze haar talent voor cijfers in om aan de hand van spreadsheets de perfecte Iraans-Amerikaanse echtgenoot te vinden voor de inmiddels vijfentwintigjarige Mina. Mina is daar helemaal niet van gediend, en ze is ook ongelukkig met haar studie bedrijfseconomie. Het botst – met haar familie, met de Amerikaanse cultuur. Ze besluit terug te reizen naar Teheran om te ontdekken of het land dat ze zich herinnert nog bestaat, om zo verder te kunnen met haar leven. Darya besluit met haar mee te gaan op familiebezoek, en eenmaal terug komen ze eindelijk nader tot elkaar. Of blijft Darya nog steeds stiekem zoeken naar een echtgenoot? Sneeuwvlokken in Teheran gaat over het verliezen van je thuis, ergens aarden en over familie.

Kamali brengt de bezienswaardigheden, geluiden en geuren van Teheran tot leven. Booklist

Marjan Kamali werd in Turkije geboren; haar ouders zijn afomstig uit Iran. Haar kindertijd bracht ze door in Kenia, Duitsland, Turkije, Iran en de Verenigde Staten. Ze studeerde aan de universiteiten van Berkeley, Columbia en New York. Tegenwoordig woont Marjan met haar gezin in Boston. Werk van haar werd eerder uitgezonden door de  en ze werd genomineerd voor de Pushcart Prize. Eerder verscheen van haar hand De boekhandel van Teheran

Kamali, Marjan ©David E. Lawrence highres.jpg

Enthousiaste lezersreacties op Hebban voor De boekhandel van Teheran